August 24, 2010

Kutuk Perbuatan - Kes Simbah Cat Merah di Surau

Sejak akhir-akhir ini banyak perbuatan khianat yang dilakukan oleh orang-orang yang tidak bertanggungjawab keatas rumah-rumah ibadat samada Surau, Masjid dan Gereja. Yang terbaru ialah kes menyimbah cat merah di surau Taman Pulai Impian Seremban. Semua pihak haruslah bertenang dalam menangani kes-kes yang membabitkan jenayah berunsur hasutan. Kes ini adalah hak pihak Polis untuk menyiasat secara profesional kesahihan, siapa kah mereka yang tidak bertanggungjawab melakukan perbuatan khianat ini?

Sebagai rakyat Malaysia yang cintakan kedamaian, marilah kita kutuk sekeras-kerasnya mereka yang melakukan perbuatan hina serta menganggu ketenteraman awam. Kita juga mau agar mereka ini akan dibawa ke muka pengadilan. Kita tidak mau perbuatan ini akan memecah belah hubungan kaum dan agama dalam kehidupan masyarakat majmuk negara Malaysia yang sudah terbina dengan utuhnya sejak merdeka lagi.

Kita juga berharap jangan sekali-kali ada pihak yang cuba menuduh atau membuat spekulasi bahawa perbuatan yang dilakukan ini adalah oleh orang yang bukan seagama atau penganut lain. Kerana tidak ada agama didunia ini mengajak kita melakukan kekejaman atau merosak harta benda, malahan semua kita dianjurkan berbuat baik dan mendoakan agar hidup kita sentiasa aman damai.

People who read this post also read :



0 comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2010 Santapan Minda Sadom All rights reserved